Sa incepem anul in forta! De azi dam jos kilogramele in plus!

Am promis acum ceva timp ca va voi impartasi metodele prin care eu am reusit sa pierd mai bine de 7 kg.

Inainte de toate, as vrea sa fac urmatoarele precizari: NU sunt o specialista in domeniul nutritiei, NU recomand infometarea sau dietele drastice. Ceea ce a functionat pentru mine, este posibil sa nu functioneze si pentru voi. Am ales sa slabesc pentru ca nu ma mai simteam bine in pielea mea, nu pentru a fi in tipare.

Va recomand rabare si multa vointa 🙂

In general, am fost un copil slabut. Insa am avut mereu forme gen J.Lo. Adica am avut coapsele puuutin mai groase chiar daca eram slaba. Asa am ramas pana pe la 22-23 de ani, cand am inceput sa mai pun pe mine cate un kg, doua. Pentru ca nu am mai facut miscare ca de obicei am pus si un strat de celulita. Ma rog, esentialul este ca dupa nu am avut o greutate constanta. Am avut fie 48 kg (in momentul cel mai crunt, am slabit din cauza unei gripe urate 4 kg in cateva zile, lucru care mi-a lasat vergeturi si multe probleme emotionale ca toate hainele imi ramasesera mari si abia mi-am revenit..), fie 59.5 kg. Eu am 1,65 m. Trecerea a fost cam rapida dar dupa ce am trecut de 59 kg nu am mai scazut sub 56 kg.

Trebuie sa intelegeti ca nu sunt snoaba. Nu am fost anorexica, am fost o persoana normala, care facea destul de mult sport (volei, dans, role). Nu aveam strop de celulita, eram tonifiata toata si aveam si patratele la abdomen la un moment dat. De aici pana la a ajunge sa am in talie 85 cm e ceva diferenta. Uitati cum aratam pe la 52 kg:

Pentru unele poate nu e diferenta foarte mare. Credeti-ma, este. Avand in vedere faptul ca eram tonifiata, fara aripioare, fara celulita, cu bratele suple nu a la Nikita, diferenta pentru mine a fost mare atunci cand am constientizat.

Am realizat ca nu e ok sa fiu asa si ca nu ma mai simt bine in pielea mea si am decis sa iau masuri.

Cum stiu ca nu sunt in stare sa tin o dieta, mi-am pus in minte sa urmez un anumit plan:

  1.  SA BEAU MULTA APA!
  2. SA INCERC SA RENUNT LA A MAI MANCA NOAPTEA. Sau cel putin sa nu mai mananc tot felul de prostii.
  3. SA REDUC PORTIILE
  4. SA FAC PUTINA MISCARE ZILNIC
  5. SA MANANC MAI SANATOS
  6. SA TAI CAT POT SUCURILE SI DULCIURILE
  7. Sa nu ma grabesc sa slabesc. Slabitul rapid nu e sanatos si lasa urme pe corpul tau!
  8. SA STABILESC UN TARGET REALIZABIL54 kg. (-5,5 kg)

 

Problema mea cea mai mare: mancam pana crapam! Trust me, i`m so not kidding! Cred ca e o chestie psihica, care se datoreaza copilariei mele. Au fost perioade cand abia aveam ce manca si atunci cand era masa plina, bagam pana la refuz!

Asa ca….baby steps!

Prima vizita la cumparaturi va fi crunta! Am taiat de pe lista tot ce credeam ca e nesanatos: mezeluri (merge sunca, salamul victoria), dulciuri, sucuri, etc. Asa ca, m-am axat pe fructe, legume si lactate.

Deci, cosul de cumparaturi continea: un pui intreg decongelatlegume congelate (broccoli, conopida, fasole verde, amestecuri atragatoare-mexican, chinezesc, mediteraneean, etc), legume proaspete: rosii, salata, castraveti, morcovi, dovlecei, ardei,etc), fructe: mere verzi, citrice si in general, tot ce e de sezon (capsuni, cirese, prune, caise, gutui, etc), lactate: iaurt (eu nu am luat degresat, il ador pe cel de la Napolact – Numa` bun si luam la galeata :D), lapte, sana, chefir, unt (fiti atente la ingrediente: evitati-le pe cele cu coloranti si lapte praf – gasiti lactate bune la Napolact, Lactag, Comalat dar nu stiu daca la toate sortimentele). Incercati musli cu iaurt (nu cereale dulci cu tot felul de nebunii)

Painea recomand sa fie neagra. Dar fiti atente la ingrediente si incercati sa va feriti cat puteti de conservanti, inalbitori si alte asemenea.

Renuntati la prajitul in ulei. faceti totul pe GRATAR! Si e nevoie doar de un strop de ulei.

Am inceput sa beau multa apa, sa ajung la 2 l pe zi sau chiar mai mult. Uneori merge, alteori nu.

Din cauza unui program stupid, nu prea iau micul dejun. Nu faceti ca mine! Este foarte importanta prima masa a zilei.

Ca sa va dau un exemplu legat de ce papam eu intr-o zi, treaba sta cam asa: prima masa: 2 felii de paine graham prajita cu unt + sunculita (daca aveam) cu o rosie taiata si un castravete, presarate cu sare si nitel ulei de masline. Apoi, dupa-masa, pentru ca mi se facea foame clar, bagam in castron de ciorbita (de pui in general dar merge orice ciorbita –mai putin de burta!)

Seara, pregateam rapid pe gratar o portie de carnita pe gratar, garnisita fie cu ceva legume sotate, fie cu o mica salata delicioasa!
Pentru ca de obicei mancam noaptea (dupa ora 1:00) intr-un mare fel (imi faceam o farfurie maaare cu de toate:rosii,castraveti, salam/sunca, cascaval/branzica, ardei, paine, masline, etc, etc) si pentru o perioada efectiv nu am reusit sa ma dezobisnuiesc, am inlocuit farfuria aia gigantica cu un pahar de iaurt fie doar cu putina miere, fie cu fructe. Ma umflam si gata. Acum mi-am pierdut obiceiul asta… Si nici nu am realizat..

Cand simteam nevoia de ceva de rontait, bagam cate un fruct daca aveam pofta de dulce sau cate o rosie sau un castravete cu ceva sare peste, in caz ca imi era pofta de sarat. Sau iaurt.

Nu am facut sport regulat DAR am facut exercitii cand am putut, m-am dat jos din masina la magazin nu am mai stat sa astept comoda, am dansat prin casa cand am facut curat, am sarit pe afara seara cand ieseam cu gasca la plimbare, am mers cu bicicleta prin parc si am incercat sa nu ma mai eschivez si sa fiu lenesa. Nu mai rugam pe cineva sa stinga lumina, ma dadeam jos singura, samd. Baby steps, like I said.

In vacanta de vara am mers la strand cat de des am putut si nu am stat ca o putoare la soare, am dat lungimi de bazin de fiecare data. M-am jucat leapsa si alte jocuri care necesita activitate.
La mare am facut snorkeling in fiecare zi, cateva ore bune.

Nu sunt drastica, daca am pofta de ceva, imi iau sau imi fac si mananc. Dar cumpatat.

Nu e vorba de un mare secret. Trebuie sa stiti ca asta a insemnat cam 1 kg/luna dat jos. Vi se pare putin, dar la greutatea mea, am dat jos mai bine de 10% din greutatea initiala. Consider ca e un progres major. Am preferat asta pentru a nu ma trezi cu vergeturi noi pe coapse, pe maini sau pe sani.

De sarbatori am pus si eu 2 kg si ceva, asa ca momentan am 54 kg. Dar am intrat intr-un program normal si gata slana si sarmalele! Le inlocuiesc cu legume si iaurt!

Sa nu radeti de poze, bre! Le-am pus sa vedeti ca am si eu mijlocel iar, am brate mai suple, picioare mai subtiri samd. Alta viata, nu? Pot sa ma imbrac cum vrea muschiu` meu, nu ma mai strange nimic, daca port colanti nu mai mai ies burtile si colaceii… E perfect. Desi am atins 52 kg, au venit sarbatorile si am pus 2 kg pe mine. Nu e tragic, dar o sa incerc sa le dau si pe astea jos usurel, fara graba.

Din primavara voi incerca sa merg sa alerg prin parc, pentru ca vreau sa fiu mai tonifiata. Pielea mea arata foarte bine, am hidratat-o mereu si am avut grija in general de zonele sensibile si predispuse la vergeturi dar as vrea sa am un tonus mai bun. Plus ca am o problema cu gatul si miscarea e ca un anestezic bun. Adica daca fac miscare, nu ma mai doare spatele si implicit gatul. Sper sa ma tin pentru ca sunt mandra de mine cand reusesc sa ma tin de ceva.

Asa ca fetelor, daca doriti sa scapati de cateva kg, aveti mare grija la ce si cat mancati. Hidratati-va bine, incercati sa mancati mai sanatos si faceti si putina miscare. Vedeti cum functioneaza organismul vostru si nu stresati cantarul. Cantariti-va o data pe saptamana, in aceeasi zi si notati rezultatul undeva. Asa veti fi mai motivate. Va mai puteti face cate o pofta din cand in cand dar daca sunteti motivate, credeti-ma ca pofta de dulciuri dispare pe nesimtite in ceva timp. Si dupa 2 linguri de frisca va veti simti pline.

Un mic sfat: nu incepeti de Luni. Incepeti de azi! Stim toate ca dieta inceputa lunea tine fix… o zi.

Si fetelor… fiti realiste! Nu incercati sa slabiti daca nu e cazul. Bucurati-va si iubiti-va corpul asa cum e si ingrijiti-l.

Eu va tin pumnii si daca sunt printre voi persoane care au decis sa aiba grija de silueta in anul ce abia a inceput, sa ma tineti si pe mine la curent cu progresul!

V-am pupat!

Later edit: Si nu, shaworma, burgeri de la Mc Donald`s sau aripioare de la Kfc nu te ajuta sa slabesti. Mi-a fost greu sa renunt la Mc Donalds dar am facut-o. Acum mi se intampla extrem de rar sa apelez la un fast food. Doar in situatii extreme o fac si atunci, am grija sa renunt la maioneza.