Jurnal de dieta: cum slabesc?

Stiti cum spunem fiecare la inceputul anului “Gata! Anul asta slabesc, invat 5 limbi straine si ma duc si la sala in timp ce am doua joburi?”

Eh, cam asa faceam si eu in feicare an, pana acum. Dupa ce a trecut mult asteptatul si necesarul concediu de iarna, am decis ca slabitul este cel mai bun lucru pe care il pot face si cumva am trecut la treaba. Nu ma intelegeti gresit, nu sunt genul de om care se hotaraste acum si in 2 minute actioneaza, no way in hell, si probabil cea mai buna dovada este ca am lasat atat de multe kilograme in plus sa se adune pe mine.

Dar sa incepem cu inceputul: aproape toata viata am fost o persoana solida. Ma ajuta inaltimea, 178 cm, precum si constituita de amazoana. In ultimul an si jumatate lucrurile au cam scapat de sub control. Am un stil de viata dezordonat si diverse excese si lucruri facute fara cap mi-au influentat nu numai silueta ci si toata starea mentala ajungand intr-un punct in care nu imi pasa de foarte multe chestii.

Treptat insa am devenit mai sincera cu mine si mi-am recunoscut toate greselile. Am stat si m-am gandit unde gresesc, unde exagerez si care e cea mai buna metoda pe care o pot aborda.

Cand am pornit la drum mi-am facut o lista imaginara cu asteptari realiste. Ce urmaresc, de fapt, pe termen lung? Astazi lista ar arata cam asa :
– sa am 3 mese pe zi, respectand pe cat posibil orele. Daca masa de pranz e floare la ureche ( pauza de masa la serviciu este intre 12 si 13), cea mai mare dificultate a fost (si este inca) micul dejun. In plus, weekendurile erau un dezastru, am avut zile in care am mancat o singura data, noaptea, copios.
– sa beau suficiente lichide pe zi ( si aici nu ma refer neaparat la 2 l de apa)
– sa elimin pe cat posibil alimentele nocive din dieta
– sa mananc mai proaspat si mai diversificat

Cum se traduc toate astea?

Pentru inceput am pornit cu un Dukan, am tinut cele 6 zile de proteine, dupa care am continuat numai cu proteine+legume intrucat am simtit permanent nevoia de legume. Imi pregatesc aproape fiecare masa din ingrediente cat mai proaspete si urmaresc sa fac o cantitate sificienta pentru  maxim 2 mese (cina + dejunul de a 2-a zi). Mi-am cumparat si niste ciocolata neagra cu stevia si mancam un patratel atunci cand simteam nevoia. Fiind foarte determinata si plecand cu tot entuziasmul la inaintare nu mi-a fost greu sa renunt la paine sau la zahar; cafeaua cu lapte, un adevarat must pentru mine, o serveam fara zahar deja de mult timp. Am cumparat foarte multe ceaiuri pe care le beau prin rotatie, iar de Cola 0 incerc sa fug pe cat de mult posibil.

Daca tot vorbim de chestii pe care le evit, in 3 saptamani nu am mancat decat de 2 ori pui. Tot procesul slabitului se invarte in primul rand in jurul ideii de a fi mai sanatoasa, iar cum corpul trece totusi prin niste socuri pana cand se acomodeaza la un stil de viata diferit, am considerat ca nu fac o treaba mult mai buna introducand in mine hormoni si antibiotice. La fel de evitati sunt si indulcitorii artificiali. Chiar daca nu au cel mai bun gust de pe pamanat am cumparat stevie si agave. Le-am folosit si pe ele de 2-3 ori in a 2-a saptamana.

Tind sa ma intind destul de mult in scris, asa ca incerc sa fac un rezumat. Scriu aceste randuri la fix o lunadupa inceperea dietei, timp in care am slabit 6 kg. Tot astazi este ziua din care voi schimba un pic macazul. Dukanul, chiar daca a dat rezultate si a fost o varianta modificata, nu imi dadea starea de bine pe care mi-as fi dorit-o. de aceea am discutat cu un medic nutritionist si de azi voi incerca o alta abordare. Voi trece pe meniu fix timp de 2 saptamani si apoi voi discuta din nou cu mediul. In acelasi timp imi este mai usor, fiindca primesc sfaturi de la o persoana avizata cu privire la toate nedumeririle mele.

 

*Acest articol reprezinta experienta mea si nu incurajez pe nimeni sa o repete. Consider ca fiecare trebuie sa gaseasca mecanismul la care corpul sau raspunde in mod ideal.